Woonzorgcentrum

Een nieuwe thuis: prettig wonen in een aangename sfeer

Kortverblijf

Ook voor tijdelijk onderdak kunt u bij ons terecht

Dagverzorging

Overdag extra hulp en een uitgebreid activiteitenaanbod

Serviceflats

De perfecte uitvalsbasis voor de actieve senior

Dienstencentrum "De Geburen"

Voor en door de geburen uit Nijlen

Serviceflats

Een serviceflat is de ideale oplossing voor de actieve senior of voor koppels die willen genieten van privacy, rust en zelfstandigheid in een veilige omgeving.

De serviceflats “Ten Velden” omvatten 21 ruime en comfortabele woningen (+/- 60 m²) die verbonden zijn aan het woonzorgcentrum. Hierdoor is hulp nooit veraf.

Meer info over:

onze serviceflats  hulp- en dienstverlening • inspraakorganen • prijzen • aanvraag tot opname  

Onze serviceflats

Iedere woning kan rekenen op een inkomhal, ruime woonkamer met aansluiting voor telefoon, radio en tv, een ingerichte keuken met ingebouwde kast, een slaapkamer, badkamer en berging. De 10 flats op het gelijkvloers beschikken over een terras, de 11 flats op de eerste verdieping over een balkon. 2 flatjes beschikken over een tweede slaapkamer. De woningen zijn niet bemeubeld.

Dankzij het noodoproepsysteem dat in elke kamer aanwezig is, kan men dag en nacht een beroep doen om hulp vanuit het woonzorgcentrum. Daarnaast zijn er ook een aantal gemeenschappelijke voorzieningen zoals een eigen wassalon en ontmoetingsruimte.

Wij bieden volgende hulp- en dienstverlening aan:

• een noodoproepsysteem (dag en nacht permanentie vanuit het wzc)
• de mogelijkheid om vrijblijvend deel te nemen aan activiteiten van het wzc
• onderhoud van de tuin, gangen en gemeenschappelijke ruimtes
• hulp van de woonassistent, en de sociale en administratieve dienst van het wzc
• hulp van de medewerker technische dienst vanuit het wzc
• de mogelijkheid om tegen betaling maaltijden te bestellen vanuit het wzc
• tegen betaling een beroep doen op de kapper of pedicure van het  wzc

Inspraakorganen

Naast de ideeënbus en het suggestieboek is de bewonersraad het overlegorgaan bij uitstek. Deze raad, voorgezeten door een medewerker van de sociale dienst, formuleert adviezen over de dagelijkse werking. Iedere bewoner mag hieraan deelnemen. De bewonersraad vergadert 4 keer per jaar. 

Vragen problemen of opmerkingen mogen steeds worden opgenomen met de directie, de dagelijks verantwoordelijke of de sociale dienst (woonassistent). Daarnaast kunnen ze kenbaar gemaakt worden via het klachtenregister, een ideeënbus of via de brievenbus aan de inkomhal. De directie verbindt zich ertoe alle suggesties of klachten te onderzoeken en te behandelen en indien gewenst te bespreken op de bewonersraad.

Prijzen

Dagprijs assistentiewoning (1 slaapkamer – standaard):   € 33,18 per dag
Dagprijs assistentiewoning (1 slaapkamer – kleiner):        € 32,18 per dag
Dagprijs assistentiewoning (2 slaapkamers):                    € 38,10 per dag

• de verblijfsvergoeding voor de woning
• onroerende voorheffing
• aansluiting voor radio, tv en telefoon (excl. abonnement)
• onderhoud van technische installaties
• een parkeerplaats voor bewoners met een eigen wagen
• bemiddeling met thuiszorgdiensten
• advies bij hulpmiddelen waardoor de zelfstandigheid kan behouden blijven
• glasgordijnen
• brandverzekering
• een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering t.o.v. derden (niet: gebouwen)
• een verzekering van de inboedel ter waarde van € 12.500
• alles opgesomd onder hulp- en dienstverlening

• energiekosten (water, elektriciteit, verwarming)
• alle onkosten, taksten die hierboven niet werden opgenomen
• de vrijblijvend aangeboden dienstverlening: kapper, maaltijden …
• de wasserette
• internetaansluiting
• abonnementen en gesprekskosten voor radio, tv en telefoon
• omhaling huishoudelijk afval

Aanvraag tot opname

Vanaf de leeftijd van 65 jaar, kan men zich inschrijven op de wachtlijst.

De aanvraag tot opname gebeurt bij voorkeur door de 65-plusser zelf. Wenst u meer informatie of komt u graag even langs? Dit is steeds mogelijk na een telefonische afspraak met onze woonassistent.

Kim Vercammen
Tel. 03 259 14 71
kim.vercammen@zusters-berlaar.be